Költségelszámolások tárolása

Kérdés: Történhet elektronikus formában a dolgozói költségelszámolások tárolása, vagy más munkajogi iratokhoz hasonlóan kötelező a papíralapú tárolás? Az 1/2018. ITM rendelet szabályozza, hogy a megőrzési kötelezettséggel járó iratokat miként lehet digitális formában őrizni, és ezzel összhangban az Art. is tartalmaz rendelkezéseket. A Tny-tv. viszont magának az okiratnak az őrzését írja elő, amiből esetlegesen arra lehet következtetni, hogy az eredeti - papíralapú - okiratot kell megőrizni. A 451/2016. Korm. rendelet rendelkezése szerint hiteles elektronikus másolat: valamely nem elektronikus dokumentumról e rendelet szabályai szerint készült, azzal képileg vagy tartalmilag egyező, joghatás kiváltására alkalmas elektronikus eszköz útján értelmezhető adategyüttes. Melyik szabályt kell alkalmazni a költségelszámolások esetében?
Részlet a válaszából: […] ...a költségvetési támogatás alapjának és összegének, továbbá ezek megfizetésének, illetve igénybevételének megállapítására, ellenőrzésére alkalmas. Az Art. 78. §-ának (8) bekezdése alapján a megőrzési kötelezettség az iratok eredeti példányára vonatkozik...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. június 4.

Egyéni járulék visszafizetése

Kérdés: Mi a munkáltató teendője abban az esetben, ha csak 2006 novemberében szerzett tudomást arról, hogy egyik dolgozója 2005. december 18-ától nyugdíjas lett, ezért addig teljes munkaidős dolgozóként számfejtette a munkabérét? Milyen közterheket kell visszafizetni, mikor és meddig?
Részlet a válaszából: […] ...természetbeni egészségbiztosításijárulék terheli.Az érintettől levont járulékokat ennek megfelelően kellrendezni: az adóhatóságnak önellenőrzést kell benyújtani, a munkavállalószámára pedig vissza kell fizetni– a 2005. december 17. utáni...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. február 13.

Adatvédelem

Kérdés: Milyen adatvédelmi szabályokat kell betartani a nyilvántartás és az adatszolgáltatás során?
Részlet a válaszából: […] ...kérhetnek még például:– a munkaügyi és szociális igazgatás szervei az ellátásmegállapítása, folyósítása, munkaügyi ellenőrzés céljából, a FoglalkoztatásiHivatal Munkaügyi Nyilvántartó Központja az Egységes Munkaügyi Nyilvántartásbanszereplő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. január 30.

Adóbevallás utólagos módosítása

Kérdés: Egy egyéni vállalkozó 2003. évben hosszú ideig betegállományban volt, táppénzét megkapta, adóbevallásában ezt be is vallotta. 2004 áprilisában – amikor a rokkantsági nyugdíjazását intézte – az volt a kedvezőbb megoldás, hogy visszamenőlegesen megkapta a nyugdíjat 2003. szeptember 1-jétől. Az EP határozattal kötelezte a vállalkozót, hogy a 2003. szeptember 1-jétől 2004. január 11-ig tartó időtartamra kifizetett táppénz összegét fizesse vissza, ami meg is történt. Hogyan tudja a 2003. évi adóbevallását módosítani a 2004 áprilisában visszafizetett táppénz, illetve a visszamenőlegesen elszámolt nyugdíj összegével?
Részlet a válaszából: […] ...alapján vagy egyébként jogalap nélkül megszerzett bevétel után megfizetett adó az eredeti állapot helyreállítását követően önellenőrzéssel igényelhető vissza. Ha az eredeti állapot helyreállítása már az adókötelezettség teljesítésére nyitva álló...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 23.

A foglalkoztató társadalombiztosítási nyilvántartásai

Kérdés: Milyen nyilvántartási kötelezettségei vannak a munkáltatónak a tb-vel kapcsolatban?
Részlet a válaszából: […] ...eltérő rendjére az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság az Országos Egészségbiztosítási Pénztárral és az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatallal megállapodást köthet.A megyei egészségbiztosítási pénztár, kirendeltség, a Területi Államháztartási Hivatal...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. november 12.