Nemzetközi tehergépjármű-vezető munkakörben foglalkoztatott munkavállalók ellátmánya

Kérdés: Kiküldetésnek minősül-e egy szállítmányozással foglalkozó cég kamionsofőrjeinek külföldön töltött munkaideje? Kötelező-e részükre napidíjat és devizaellátmányt fizetni?
Részlet a válaszából: […] A kiküldetésre vonatkozó előírásokat az Mt. 105. §-ábanfoglalt rendelkezések határozzák meg. E rendelkezések értelmében kiküldetés: amunkáltató gazdasági érdekből ideiglenesen, a munkahelyén kívüli munkavégzésrekötelezi a munkavállalót.Kiküldetésről akkor...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. február 7.

Teherautó-sofőr túlórája

Kérdés: Éves szinten hány túlórát engedélyeznek a jogszabályok egy teherautó-sofőrnek? Mi történik akkor, ha egy cégnél túllépik a megengedett határt, illetve milyen feltétele van a túlóraátalány fizetésének?
Részlet a válaszából: […] Az Mt. 126. § (1) bekezdésében foglalt rendelkezésértelmében rendkívüli munkavégzésnek minősül– a munkaidő-beosztástól eltérő,– a munkaidőkereten felüli, illetve – az ügyelet alatti munkavégzés, továbbá– a készenlét alatt elrendelt munkavégzés esetén...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. január 11.

Tehergépjármű-vezetők munkaideje, bérezése

Kérdés: Hogyan kell nyilvántartani a munkaidejüket, és havonta mennyit dolgozhatnak azok a tehergépkocsi-vezetők, akik egy cég saját teherautójával külföldre szállítanak árut? Hosszabb utakra két sofőr megy. Milyen bérezési formát lehet alkalmazni ebben az esetben?
Részlet a válaszából: […] Az Mt. 117/A. § (1) bekezdés b) pontja értelmében kollektív szerződés a belföldi és a nemzetközi közúti személyszállítás és árufuvarozás körében forgalmi utazó munkakörben foglalkoztatott munkavállaló tekintetében a napi munkaidő korlátozására [119. § (3)...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. január 27.