Tehergépjármű-vezető munka- és pihenőideje

Kérdés: Megsértett-e valamilyen jogszabályt a munkáltató, illetve milyen intézkedéseket kellett volna megtennie az alábbi esetben? Egy tehergépkocsi-vezető 06.00 órától 18.00 óráig fuvarfeladatát látta el, majd 21.00 óráig a járművet takarította. Másnap 04.00 órakor újra munkába állt, 15.20-kor volt egy személyi sérüléssel nem járó balesete, ahol rendőri intézkedés történt és jegyzőkönyv készült, ezért 22.00 órakor ért be a vállalat területére. A munkáltató nem dokumentálta az esetet. A következő nap szintén 04.00 órakor kezdte meg a munkát és 19.00 óráig dolgozott. Van-e valamilyen lehetősége a munkavállalónak abban az esetben, ha a munkáltatója nem fizeti ki számára a pluszként végzett munkát?
Részlet a válaszából: […] ...a munkáltatóa feleket terhelő kölcsönös jóhiszemű, tisztességes együttműködésikötelezettség keretében a munkavállaló bejelentése, tájékoztatása alapjántörtént eseményről köteles lett volna jegyzőkönyvet, feljegyzést készíteni alehető legrövidebb...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. augusztus 19.
Kapcsolódó címke:

Nemzetközi tehergépjármű-vezető munkakörben foglalkoztatott munkavállalók ellátmánya

Kérdés: Kiküldetésnek minősül-e egy szállítmányozással foglalkozó cég kamionsofőrjeinek külföldön töltött munkaideje? Kötelező-e részükre napidíjat és devizaellátmányt fizetni?
Részlet a válaszából: […] ...vagy egyéb körülményeiretekintettel – aránytalan sérelemmel nem járhat. A kiküldetés várhatóidőtartamáról a munkavállalót tájékoztatni kell, a kiküldetés időtartama -kollektív szerződés eltérő rendelkezése hiányában – nem haladhatja meg...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. február 7.